Het hele pakket…

Ze kunnen me niet vinden op Google….een website helpt toch niet om meer klanten te lokken.

Vaak gehoord. En daar heb je gelijk in, maar dat ligt niet aan je website maar aan het ontbreken van een heleboel andere zaken.

Wil je veel bezoekers op je website en in je winkel, dan zul je alle kanalen en fantasie moeten benutten. Vroeger kon je alleen in het weekblaadje adverteren voor een klap geld. Tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden, dus gebruik die.

Ach ik ben niet zo bekend op internet, ik weet niet hoe het allemaal moet. Niet doen! Alles is te leren behalve ondernemen dit is een afwijking.

Probeer je er toch een beetje in te verdiepen want het is een nieuwe(?) mogelijkheid om je klanten te bereiken. Of zoek iemand die er wel mee om kan gaan en laat die het voor je doen.

De basis elementen zijn hiervoor:

Facebook, alleen als je tenminste 2 tot 3 x in de week een berichtje, nieuwtje of aanbieding plaatst heeft dit veel nut, de aanhouder wint.

Twitter, wederom elke dag 1 of 2 keer een post of reactie plaatsen en volhouden.

Je eigen website, bijhouden en alle aanbiedingen er op zetten en bijhouden, oude aanbiedingen zijn bezoeker brekers die komen dan niet regelmatig terug.

Heb je een webshop (het kan ook voor een website), dan kun je Google Adwords of Google shopping gebruiken, let op dit kost geld dus voorzichtig hiermee.

Het nieuwe winkelen wordt een mix tussen online en offline verkopen, de fysieke winkel moet een beleving zijn, paskamer en sfeermaker. Dus kleed de winkel aan met de juiste doelgroep voor ogen. Zorg voor een ontspannen sfeer, bakkie voor de mannen. Leer je personeel om vriendelijk en behulpzaam te zijn, chagrijnige gezichten verkopen niet.

Geef bijvoorbeeld de mogelijkheid om te passen en direct online te bestellen, het artikel wordt dan thuisbezorgd. Organiseer kleine evenementen, modeshows, demonstraties, etc. Zorg dat op de notoire mindere dagen  iets speciaals gebeurt maak hier overal reclame voor. Internet is een snel medium, snel gelezen snel vergeten. Herhaling is het toverwoord.

Gebruik je fantasie en blijf volhouden, gebruik alle kanalen waar je mee om kunt gaan of leer het.

De fysieke winkel heeft nog steeds bestaansrecht, maar moet mee veranderen met deze tijd.

Meer weten of brainstormen? Bel voor een vrijblijvend gesprek.