kansen laten liggen…

Ja, dan is er een website voor je winkeliersvereniging en dan?

Daar zouden de leden bijvoorbeeld de wekelijkse aanbiedingen of folder op kunnen zetten, de activiteiten agenda, nieuwe winkels etc.

Het beheer van de website door de vereniging zou dit kunnen doen. Wat merk ik in de praktijk? Er wordt geen gebruik van gemaakt. Vrijwel gratis reclame wat volledig genegeerd wordt. Zelfs gewijzigde openingstijden, websites etc. worden niet doorgegeven. Wat is er toch mis met de mkb-ondernemer?

Ik begrijp het niet, het is nu toch onderhand wel duidelijk dat je je winkel op het internet moet promoten. Zeker als een gecombineerde website voor bijv. een winkelcentrum toch een regelmatige hoeveelheid bezoekers per maand heeft. Er wordt kapitalen aan advertenties in een zondagskrant uitgegeven, maar een aanbieding op de website is te veel moeite.  Met als gevolg dat bezoekers alleen op de website komen voor de openingstijden, die dan ook nog af en toe niet meer kloppen, want verder valt er weinig te beleven.

Ik heb nu in de praktijk gezien dat wekelijkse een maandelijkse aanbiedingen op een website, zeker als deze mobiel ook goed bruikbaar is het bezoekers aantal aanzienlijk doet stijgen, er staat n.l. iets wat de moeite waard is op de website.

Een hoop gemiste kansen dus, mijn vermoeden is dat de omzet van de huidige MKB behoorlijk omhoog zou kunnen gaan, door meer te promoten en alle internet kanalen, waarvan vele gratis zijn volledig te benutten. Meer dan wat tijd in de week zou dat niet hoeven kosten. Maak afspraken met uw web-beheerder, dan kan hij gewoon een jaar agenda opbouwen, hierdoor wordt u iedere keer vanzelf herinnerd aan uw aanbiedingen. Bij een franchise kan er vaak via een dropbox o.i.d. de wekelijkse en maandelijkse aanbiedingen opgemaakt en wel worden gedownload.

Bent u MKB-ondernemer maar weet u niet hoe en wat, neem dan gerust vrijblijvend contact op.

met vriendelijke groet

Marcel

Plutosoft Webdesign